venerdì 7 dicembre 2012

BLIND DATE di MADS GREVE

"When you lose footing you can resign. Sit down and stare into space. Or you can search for something new. I searched. Didn't know what I was searching for. Not where or how. Life becomes a blind date. You don't know what you'll run into. Only that you'll run into something. That you'll run into someone. Blind Date is a collection of such moments. I had a camera with me all the time. My photographic notes became a document. About a time in my life where the past had suddenly ceased to exist and the future was hard to see." 

"Quando smarrisci la strada puoi decidere di mollare tutto. Sederti e guardare nel vuoto. Oppure puoi scegliere di cercare qualcosa di nuovo. Io ho cercato. Non sapevo cosa. Non sapendo cosa cercare, né dove né. La vita diventa un appuntamento al buio. Non sai cosa ti accadrà. Sai solo che ti imbatterai in qualcosa e qualcuno. Blind Date è una raccolta di questi momenti. Ho avuto la macchina fotografica sempre con me. Così i miei appunti fotografici sono diventati il documento di un periodo della mia vita in cui il passato ha improvvisamente cessato di esistere e il futuro era difficile da vedere."

Mads Greve




Published by Ajour (Denmark) and Postcart (Italy) 2012, 96 pages.
Language: English


Pubblicato da Ajour (Danimarca) e Postcart (Italia), 96 pagine.
Lingua: Inglese


info: www.madsgreve.dk

Nessun commento:

Posta un commento